Musikk <3

Som de fleste er musikk et must for meg enten hjemme, p fest, nr du er p vei et sted osv osv, kunne sikkert kommet p mer (men, snork). Det eneste som er litt kjedelig n er at mye av musikken er litt for mainstream for meg. Jeg leter og leter etter noe som ikke er s likt og ikke s overspilt. Musikken som blir spilt er bra, men jeg blir s fort lei av musikken. Savner ha de sangene jeg kunne vre stuck p i en mned eller mer. S jeg leter jo i ny og ned etter noe musikk som er nytt, men som ogs ikke bare er kygo style fordi jeg rett og slett er litt lei. saksofon, flyte og gud vrmann. Trenger noe nytt ASAP.. s anywaays.. her er noen sanger jeg har funnet nylig som kanskje ogs kan falle i smak hos dere som forviller dere inn her nok en gang! s noen kommer kanskje til like det og andre ikke fult s mye, men snn er det :p. PS, (ingen garanti p at dette er det nyeste ute).




wzTnwGZQwNo


eJSik6ejkr0


DcPcKDloPS4



DGl5P6LnhF0


j2JgY1uZx1A


DAMM8JVbr8g




Hper noe falt i smak <3

woops.

Hva har skjedd i det siste.. Og gud for en failure jeg er p blogge. Woops og sorry til de som forviller seg inn her en gang i blant.
Her er ihvertfall en liten oppdatering p hva som har skjedd i det siste og et nytt forsk p ikke vre en helt ubrukelig "blogger" fra og med NU!


Oppdatering nr 1.
Som noen av dere vet trente jeg meg opp til KK mila. Men s fikk jeg meg jobb (hurra), og som de fleste vet blir man ofte syk nr man starter jobbe i barnehage. S alt stoppet egentlig helt opp og jeg ville bare ligge p sofaen, pluss at jeg begynte f vondt i knrne s det var topp stemning.. MEN til tross for dette klarte jeg n fullfre dette lpet p 1 time og 15 minutter som var kortere tid enn jeg hadde regnet med at jeg skulle bruke (klapp p skulderen) . Fint f gjort det og fint bli ferdig med det. For en som aldri har lpt en mil eller vrt s glad i lpe skal jeg ikke juge p meg at det var lett.. det var beintungt og kroppen min ble jo sjokkskada nr jeg plutselig etter 3 uker uten trening skulle begi meg ut p en mils joggetur. Men alt i alt en kul opplevelse og opplegget er veldig bra s anbefales for folk som liker og jogge og de som ikke er fult s glad i det. Men jeg kom n i ml og slukte en flaske vann p rekordtid og deretter goodiebag og et glass champagne. Og ja jeg l som slakt p sofaen en time eller to etterp for si det snn.
Og ja jeg jeg vet at jeg har brukt dette bildet fr, men noen ganger m man spare leserne for bilder fra lpet som kan gjre en hver blind ved et blikk. shitt happens.



Oppdatering nr 2.
Endelig slipper jeg leve som den fattige studenten jeg var og kan n unne meg ting jeg trenger eller har lyst p. Jeg endelig kjpt meg ny mobil!! jeg er jo en Samsung tilhenger s da ble det jo ingen andre enn Samsung s6 som fikk bli med meg hjem. Er veldig fornyd med denne mobilen og koser meg med en raskere og mer oppdatert mobil, nok en glad opplevelse for denne mneden <3.



"oppdatering" nr 3.
Denne helgen var jeg i Harstad med en av venninnene mine for beske en annen venninne av oss som studerer oppi nord. Gud for en vakker natur det er der oppe, men ja det er ogs et relativt lite sted sammenlignet med Oslo.Turen hjem var ganske stille med tanke p at vi var ute p byen i gr og jeg enda er klein og jvlig. s mer om det i morgen, good night sleep tight, sneiks.

Dagens fangst

Reklame
Da var det plutselig mandag igjen og alle er tilbake p jobb, bortsett fra meg som enda har en jobbskingsprosess komme meg igjennom. I starten av sommeren ble jeg ferdig utdannet innenfor pedagogikk og har vrt p leting etter jobb siden det. Frste jobben jeg fikk var som alarmselger. Du vet, de som gr fra dr til dr og spr om du vil kjpe alarm. Det var meg. Etter en lang mned med masse avslag og null salg (hvis du ikke tar med det jeg solgte til ssteren og mamma ) kastet jeg inn hndkleet. Like fattig men en erfaring rikere. S kom jeg dit hvor jeg var klar for jobbe med (nesten) alt. Med litt hjelp fra en med en fot innenfor, har jeg n kapret en (ringevikar) assistentstilling p et bo- og behandlingsenter for eldre. Opplringen starter i morgen. Jeg tror det kommer til bli gy, lrerikt og sikkert litt rart med tanke p at jeg aldri har jobbet innenfor dette feltet fr. Er spesielt redd for den mer intime delen av jobben...uuuansett. denne stillingen er kun en ringevakt og jobbdagene vil vre relativt ustabile, men det er en jobb.. som ikke innebrer banke p drer. S fortsetter jeg ske p andre stillinger jeg kan ha ved siden av dette. Jobbskingsprossesen er grr kjedelig og vanskelig til tider, men man m jo bare fortsette til ting gr veien. Som i gr da en venninne plutselig ringte om at jeg kunne komme p et intervju til en stilling i en barnehage i dag! S opp jeg stod, ekstra tidlig for dra p jobbintervju. Det er litt vanskelig si hvordan snne ting har gtt, men jeg fler at samtalen flt fint og at jeg svarte greit p det jeg ble spurt om. Krysser fingrene. jobbe i en barnehage virker spennende og er relevant iforhold til utdanningen min.


Etter intervjuet tok jeg meg en liten spontantur til sandvika storsenter for se etter en ny treningstights. Etter litt leting stakk innom XXL og der hadde de tilbud p 2XU tightser, hurra. Jeg syntes disse trenings tightsene er veldig gode og tenkte derfor tipse dere som er innom om at du n kan f kompressions tightsen for 599,- . Det eneste minuset med denne tightsen er at de er litt gjennomsiktige, s hvis man skal bye seg eller ta kneby kan det lnne seg ha en litt lenger treningtopp, med mindre du ikke vil vise fram rompa p treningssenteret, haha. Ellers har jeg hatt en ganske rolig dag ettersom dette er en av mine f hviledager fra treningen. S selv om jeg skal komme meg i form er det greit kunne unne seg litt godt, s jeg handlet inn litt underty, parfyme, litt brie og kjeks som et lite klapp p skulderen for trening, jobb og intervju. (Selv om jeg sikkert burde spist grnnsaker og dipp i stedet, som ogs er veldig godt). Men shitt happens. Eller snarere fuck det. . Jeg hadde lyst p brie.




2XU kompressions tights n for 599,- p XXL






Desire Dolce & Gabbana the one 760,-. Denne Lukter utrolig godt




Keep running,

.Reklame
Hei igjen og sorry for lite aktivitet for de som har vrt innom her. Har plutselig hatt fulle dager med ting og gjre eller trening. Pluss at jeg for vre rlig enda venner meg til det skrive blogg. har skjnt at det krever sitt og at jeg ogs m vre litt mer obs p ta bilder av det jeg gjr. anywho akkurat n kommer mye av innleggene mine til handle om treningen min mot kk mila og hvordan jeg selv fler det gr og hva jeg gjr for bli bedre. Det er sikkert flere som meg der ute som ikke er spesielt glad i jogge, men det er en utrolig god treningsmetode ta i bruk bde ute og inne og jeg tror det er noe alle kan begynne like med en klype tlmodiget.

S denne helgen startet med en tur til ssteren min for sitte barnevakt og deretter bli drasset med p en av hennes faste joggeturer. Merket jeg gruet meg en smule, og det er vell egentlig ikke s rart med tanke p at hun er helt r p trening generelt og jeg.. not so much.. Til sammen ble i hvertfall denne turen p rundt 7 km pluss en styrkekt imellom med kneby og marklft. nr vi skulle jogge hjem igjen fltes beina mine bly tunge ut og det var mer eller mindre gy og ikke minst hardt!
Men vret var strlende og sola skinte s alt i alt var det veldig fint til tross for at jeg trodde jeg skulle gi opp flere ganger nr sola stekte som bare det under turen.

Etter en god dusj var det tid for pfyll av energi og proteiner som da var en kyllingsalat som er bde enkelt, sunt og ikke minst godt.





Sndagen besto av trening p Actic med Kristina der mye av treningen besto av lping p mlla i 45 minutter og resten mage og marklft. Etter lpingen begynte jeg se en liten progresjon p tiden og lengden jeg lp, selv om det ikke er store forandringene hjelper det veldig p motivasjonen. Jeg mtte ta noen g pauser innimellom for f tilbake pusten, men passer alltid p g i fort tempo slik at pulsen fortsatt holder seg oppe. Tror det kan vre greit med en 1-2 minutters fort ging for hente seg inn og for unng overanstrenge, f skade eller ende opp med tryne p mlla, men alt i alt gr det fremover.



KK Mila

Reklame
Siden dette er det nyeste mlet og "prosjektet" jeg har startet med denne mneden tenkte jeg skrive litt om min lille reise mot kk mila.
For det frste var ikke KK mila noe jeg noen gang kunne tenkt meg vre med p. Dette er fordi jeg rett og slett ikke har jogget p en stund og kondisen har blitt mer eller mindre drlig p noen r. Jeg har alltid likt trene, men mye av treningen har gtt til styrke og ikke fult s mye kondisjon som f.eks. intervaller og jogging. Men s kom min kjre sster p banen og spurte om jeg ville vre med. Og selv om det fristet bare si takk, men nei takk tenkte jeg heller hvorfor ikke. Noen ganger angrer jeg litt, men det er en fin mte f et lite spark i baken og f beina p farten igjen. Men bare det kunne ha noen som gir deg det lille ekstra pushet til ta et nytt skritt hjelper veldig. Pluss at jeg n er meldt opp p lpet s det er ingen vei tilbake, og jeg nekter komme sist (selv om sjansene for at det skjer er der, haha). Grss, merker at jeg gruer meg litt, men fle p presset er det som gjr at jeg vil og skal klare prestere p best mulig mte, det er i hvert fall det jeg liker si til meg selv. kk mila er 5 september, s tiden jeg har til trene meg opp til dette lpet er ikke helt optimal, men heller ikke umulig. For holde litt styr p hvor langt jeg lper og hvor lang tid jeg bruker har jeg ftt tips om to geniale apper som er med p hjelpe meg mot en god treningsplan samt at den gir meg en god oversikt over hvordan jeg har forbedret meg.

En liten film snutt fra fjordrets kk lp.

U2kufMRwlnQ

Litt om gratis appene jeg bruker under joggeturene mine.

Strava er en app som kan minne litt om instagram bortsett fra at her kan du poste din treningsaktivitet, her fr da vennene dine se ruten du har jogget, hvor langt og hvor lang tid. her fr du ogs forslag om flere joggeruter andre i nromrdet bruker der du kan prve konkurrere mot deres tid. P.S hvis du ikke vil dele aktivitetene dine med andre kan dette lett fikses p innstillinger. absolutt noe jeg vil anbefale til dere som vil komme i gang med jogging eller sykling.

Den andre appen jeg ogs tar i bruk heter Runkeeper.
Denne appen er ogs ganske genial. Her fr man mye av det samme som strava bortsett fra at man har en "personlig trener" som oppdaterer deg under joggerunden med hvor langt du har jogget og hvilken fart du jogger i.

Kanskje jeg ser deg p kk Mila? hvis ja, masse lykke til og kanskje vi ses. Hvis ikke kan du jo teste ut noen av appene hvis du vil starte jogge :).

running to the peak
Licensed from: Val Thoermer / yayimages.com


Ha en fortsatt fin Onsdag fin folk :)

Mary Linn

Mary Linn

23, Brum

Jeg har mange forskjellige interesser og temaer jeg kunne tenkt meg skrive om. Denne bloggen vil da handle om alt fra a til . variasjon fryder :)

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Siste kommentarer

Lenker

hits